آریا سرویس

آریا سرویس

آریا سرویس

آریا سرویس

  • ۰
  • ۰

در تاریخ 1 اوت ، گوگل (از طریق حساب searchliaison دنی دی سلیوان ) اعلام کرد که آنها " به روزرسانی الگوریتم گسترده هسته ای " را منتشر کردند. ردیاب های الگوریتم و پچ پات مدیر وب چند روز از رده بندی سنگین ، از جمله سیستم MozCast خود ما را تأیید کردند:

 

درجه حرارت در 1-2 اوت (هر دو در حدود 114 درجه فارنهایت) به اوج خود رسید ، با یک دوره 4 روزه از شار رتبه بندی پایدار (میله های بنفش بیش از 100 درجه فارنهایت). در حالی که این مسئله تا حدودی حل و فصل شده است ، داده های دیروز نشان می دهد که ممکن است ما انجام نشود.

دوم آگوست رکورد سال 2018 را برای MozCast در 114.4 درجه فارنهایت تنظیم کرد. به خاطر داشته باشید ، در حالی که در ابتدا MozCast با دمای متوسط ​​70 درجه فارنهایت تنظیم شده بود ، میانگین دمای 2017-2018 بسیار بالاتر بوده است ( در سال 2018 به 90 درجه نزدیک تر ).

درجه حرارت توسط Vertical
گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر این که این بروزرسانی algo به جستجوی سؤالات موسوم به YMYL (پول شما یا زندگی شما) پرداخته و سایتهای بهداشت و سلامتی را تحت تأثیر نامتناسب قرار داده است . MozCast به 20 دسته از کلید واژه ها تقسیم شده است (تقریباً مربوط به دسته های Google Ads). در اینجا درجه حرارت 2 اوت بر اساس طبقه بندی:

 

در نگاه اول ، مقوله "سلامت" بیشترین تأثیر را دارد. کلید واژه ها در آن گروه متوسط ​​دما 124 درجه فارنهایت داشت. البته توجه داشته باشید که همه گروه ها در اول اوت دما بیش از 100 درجه فارنهایت را نشان دادند - این وضعیتی نیست که یک دسته منفجر شود و بقیه دست نخورده باقی بمانند. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که این الگوی در طی سه روز دیگر شار سنگین جابجا شده است ، در حالی که سایر مقوله ها دمای متوسط ​​بالاتر را نشان می دهند. بروزرسانی چند روزه طیف گسترده ای از عمودی ها را تحت تأثیر قرار داد.

30 برنده برتر
بنابراین ، برندگان بزرگ (تاکنون) این بروزرسانی چه کسانی بودند؟ من همیشه از انجام تجزیه و تحلیل برندگان / بازندگان دریغ می کنم - اگرچه مفید است ، به خصوص برای الگوهای ردیابی ، مشکلات زیادی وجود دارد. مهمتر از همه ، یک سایت می تواند سهم SERP را به دلایل زیادی که هیچ ارتباطی با به روزرسانی های الگوریتم ندارد ، به دست آورد یا از دست بدهد. دوم ، هر تجزیه و تحلیل برندگان / بازندگان فقط یک عکس لحظه به لحظه (و اغلب فقط یک روز) است.

از آنجا که می دانیم این بروزرسانی چندین روز به طول انجامید ، تصمیم گرفتم درصد افزایش (یا کاهش) سهم SERP را بین 31 ژوئیه و 7 آگوست جستجو کنم. در این تجزیه و تحلیل ، "اشتراک" درصد خام از رتبه بندی صفحه 1 در مجموعه داده های MozCast 10K است. من این تجزیه و تحلیل را فقط به سایتهایی که حداقل 25 رتبه در مجموعه داده های ما در تاریخ 31 ژوئیه دارند محدود کرده ام (در زیر این داده ها بسیار پر سر و صدا می شوند). در اینجا 30 مورد برتر ...

 

ستون اول افزایش درصد در طی 7 روز است. ستون نهایی سهم کلی است - این برای همه به جز سایت های مگا بسیار پایین است (ویکی پدیا در محدوده 5٪ عظیم).

قبل از تحلیل بیشتر ، ستون دوم را یادداشت کنید - این درصد تغییر از بالاترین سهم SERP ژوئیه برای آن سایت است. آنچه این اشتراک 7 روزه به ما نمی گوید این است که آیا این سایت به طور طبیعی فرار است. برای نمونه ای واضح به Time.com (شماره 27) نگاه کنید. مجله تایم در طی 7 روز بالغ بر 19.5٪ افزایش داشته است که بسیار عالی به نظر می رسد ، به جز اینکه آنها در سهم نهایی سقوط کردند که 54.4٪ از بالاترین نقطه خود در ماه جولای بودند. به عنوان یک سایت خبری ، رتبه بندی تایم به طور طبیعی بی ثبات است و مشخص نیست که آیا این موضوع ارتباط بسیاری با بروزرسانی الگوریتم دارد یا خیر.

به طور مشابه ، تئاترهای LinkedIn ، AMC ، OpenTable ، بازار جهانی ، MapQuest و RE / MAX در ماه ژوئیه که از قله های 7 اوت خود در نزدیکی یا بالاتر از آنها قرار داشتند ، به نمایش می رسند. سود آنها را با یک دانه نمک بگیرید.

30 بازنده برتر
ما می توانیم برای سایتهایی که بیشترین زمین را از دست داده اند ، همان تحلیل را انجام دهیم. در این حالت ، "حداکثر٪" در برابر کمترین ماه جولای محاسبه می شود. باز هم ، ما می خواهیم به هر سایتی توجه داشته باشیم که افت 7 روزه بسیار متفاوت از افت سطح پایین آن در ماه ژوئیه باشد ...

 

با مقایسه دو ستون اول ، سلامت خیلیول بلافاصله از هم جدا می شود. در حالی که سایت دوره 7 روزه 52.3٪ را به پایان رساند ، اما از پایین ترین ماه جولای چیزی بیش از 200٪ بود. به نظر می رسد که این سایت در هفته اول ژوئیه بسیار کم نشسته بود و بعد شاهد افزایش سهم SERP بودیم. جالب اینجاست که Verywell Family و Verywell Fit نیز در فهرست 30 بازنده برتر ما قرار دارند که نشان می دهد داستانی عمیق تر در اینجا وجود دارد.

به صورت غیرقانونی ، می توان الگویی از سایت های بهداشت و سلامتی را در این لیست مشاهده کرد ، از جمله بازیکنان بزرگی مانند Prevention و LIVESTRONG. این که آیا این لیست نمایانگر تمام دنیای سایتهایی است که توسط بروزرسانی الگوریتم قرار گرفته اند ، غیرممکن است ، اما مطمئناً داده های ما از آنچه دیگران می بینند تکرار می شوند.

آیا شما چیزی هستید که می خورید؟
برخی گمانه زنی ها وجود دارد مبنی بر اینکه این بروزرسانی به تغییرات اخیر گوگل در دستورالعمل های مربوط به کیفیت رابط آنها وصل شده است. در حالی که بسیار بعید است که رتبه بندی های دستی بر اساس دستورالعمل های جدید باعث تغییر عمده رتبه بندی شود (به خصوص خیلی سریع) ، اما کاملاً محتمل است که به روزرسانی های راهنما و این بروزرسانی الگوریتم یک دیدگاه فلسفی مشترک از کیفیت و آخرین تفکر آموزش سئو گوگل درباره این موضوع به اشتراک بگذارند.

ارسال نظریه ماری هاینز در مورد ارتباط YMYL همچنین این ایده را ایجاد می کند که ممکن است گوگل با دقت بیشتری به سیگنال های EAT (تخصص ، اعتبار و اعتماد) نگاه کند. اگرچه مطمئناً یک نظریه جالب است ، من نمی توانم به اندازه کافی به این سوال با این مجموعه داده بپردازم. کاهش در سایت هایی مانند Fortune ، IGN و Android Central سؤالات جالبی در مورد اعتبار بودن و اعتماد به خارج از سلامت و سلامتی به وجود می آورد ، اما من در مورد حدس و گمان فقط مبتنی بر تعداد معدودی از مسافت ها تردید دارم.

اگر سایت شما به شکلی مادی (از جمله سود یا افت قابل توجه در ترافیک) تحت تأثیر قرار گرفته است ، دوست دارم جزئیات بیشتری را در بخش نظرات بشنوید. اگر ضرر کرده اید ، سعی کنید جدا از این ضررها به کلمات کلیدی خاص ، گروه های کلمات کلیدی یا صفحات / محتوا جدا شوید. در حال حاضر ، من توصیه می کنم که این به روز رسانی هنوز هم می تواند از بین برود یا از بین برود و همه ما باید چشم خود را باز نگه داریم.

  • ۹۸/۰۷/۱۹
  • ناصر رسولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی